پاورپوينت بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم ها

دانلود پاورپوينت|دانلود پايان نامه|دانلود تحقيقات دانشگاهي|دانلود مقاله|دانلود پاورپوينت آماده درس شيوه ارائه

پاورپوينت بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم ها

۷ بازديد

پاورپوينت بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم ها

پاورپوينت بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم هادسته:  اقتصاد 
بازديد: 1 بار 
فرمت فايل: pptx 
حجم فايل: 153 كيلوبايت 
تعداد صفحات فايل: 40 

اين پاورپوينت در مورد تامين مالي كوتاه مدت در مديريت مالي در 40 اسلايد كامل با افكت مناسب و شامل بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم ها ،بررسي تكنيكهاي كمي،روشهاي برنامه ريزي شبكه اي ،روش ارزيابي و بازنگري برنامه ،علائم مورد استفاده در پرت ،مراحل روش پرت ،گامهاي تحليل زماني شبكه ،تجزيه و تحليل و طراحي سيستمها، وومنابع مي باشد

قيمت فايل فقط 6,600 تومان

خريد

اين پاورپوينت در مورد تامين مالي كوتاه مدت در مديريت مالي در 40 اسلايد كامل با افكت مناسب و شامل: بررسي تكنيكهاي كمي تجزيه و تحليل سيستم ها ،بررسي تكنيكهاي كمي،روشهاي برنامه ريزي شبكه اي ،روش ارزيابي و بازنگري برنامه ،علائم مورد استفاده در پرت ،مراحل روش پرت ،گامهاي تحليل زماني شبكه ،تجزيه و تحليل و طراحي سيستمها، و...ومنابع مي باشد

قسمتي از متن:

روشهاي برنامه ريزي شبكه اي

1- روش ارزيابي و بازنگري برنامه (پرت)

2- روش مسير بحراني (سي پي ام )

3- روش ترسيم شبكه بر مبناي فعاليتهاي مورد نياز قبلي يا روش ترسيمي پيش نيازها( پي دي ام)

كار سنجي يكي از تكنيكهاي مطالعه كار است كه به منظور افزايش ثمر بخشي سازماني انجام مي گيرد و عبارت است از بكار گيري روشهايي براي تعيين زمان انجام كار معين به وسيله يك فرد واجد شرايط در سطحي قابل قبول .


سيستم و نگرش سيستمي

 سازمان عبارت است از دسته بندي و گروه بندي افراد در قالب هاي نظام يافته به گونه اي كه مساعي هماهنگ شده ي آن ها در يك محيط متغير به صورت وسيله اي براي نيل به هدف هاي سازماني در آيد.

سازمان يك نهاد اجتماعي است كه داراي هدف بوده و سيستمي است كه به سبب داشتن يك ساختار آگاهانه فعاليت هاي خاصي را انجام مي دهد و داراي مرزهاي شناخته شده اي مي باشد.

سازمان عبارت است از فرآيندي نظام يافته از روابط متقابل افراد براي دست يافت به هدف هاي معين

اصولاً هر شيء يا پديده‌اي كه به نوعي داراي حيات و چرخه باشد، سيستم ناميده مي‌شود. استفاده از روش سيستم به عنوان يك روش بهتر براي درك تمام پديده‌ها شناخته شده است. اين ايده در سال 1937 به وسيله‌ي «لودويك وون برتالانفي» يك زيست‌شناس آلماني ارايه شد. وي نام «نظريه‌ي عمومي سيستم‌ها» را به يك نظم جديد براي فرموله كردن قواعدي كه در سيستم به صورت كلي به كار مي‌رود اطلاق نمود.

سه حركت فكري ساختارنگري، سيبرنتيك و نظريه‌ي اطلاعات موجب گسترش و توسعه نگرش سيستمي شدند. ساختارنگري در زبان‌شناسي، مردم‌شناسي و روان‌شناسي بسيار مطرح است. كلمه سيبرنتيك به معناي هدايت يك كشتي و معناي مجازي آن عمل رهبري يا حكومت كردن است. روش‌شناختي سيبرنتيك به جاي تأكيد بر علت، هدف را در نظر مي‌گيرد. سيبرنتيك هر چيزي را با ماشين همانندسازي مي‌كند و از يك جنبه به عنوان علم ماشين در نظر گرفته مي‌شود.

از ديدگاه سيبرنتيك براي شناخت ماشين‌ها بايد ساختار و موقعيت دروني ماشين در هر لحظه، كنش‌ها و واكنش‌ها با محيط و بالاخره تكامل ماشين در يك مدت زمان را مشخص كرد. براي اين منظور بايد اندام اثرپذير از محيط خارج و اندام اثربخش ماشين به محيط خارج از آن را مشخص كرد. ممكن است خروجي‌ها بر ورودي‌ها مؤثر باشند. در واقع معلول ممكن است بر علت تأثير بگذارد. در اين صورت بايد حلقه‌ي بازخورد ماشين را مشخص كرد. در بازخورد مثبت واكنش در جهت كنش عمل مي‌كند و در بازخورد منفي مكانيسم بر ضد اثرات دنياي خارج عمل مي‌كند.

ــ تعريف سيستم

لفظ سيستم به مجموعه‌اي از عناصر اطلاق مي‌شود كه ورودي‌هاي مشخصي را دريافت نموده و سپس روي آن‌ها پردازش انجام داده و در نهايت خروجي‌هاي معيني را توليد مي‌كند. سيستم مجموعه‌اي است از چندين جزء وابسته به هم كه در جهت حصول هدف‌هاي خاص در تعامل با يكديگر هستند.

در فرهنگ انگليسي «آكسفورد» يك سيستم به عنوان مجموعه يا گروهي از اشياء مرتبط يا غيرمرتبط، به نحوي كه يك واحد پيچيده را تشكيل دهند و يا تركيب كلي اجزاء كه بر حسب طرح يا برنامه‌اي نظام يافته باشد تعريف شده است. به همين ترتيب فرهنگ زبان انگليسي «رندوم‌هاس» اين تعريف را براي سيستم ارايه داده است: «مجموعه منظم و قابل دركي از حقايق، اصول، نظريه‌ها و امثال آن‌ها در زمينه‌ي خاصي از دانش يا انديشه».

يك سيستم همواره داراي هدفي مشخص است و به صورت مجزا وجود ندارد. همانطور كه هر سيستمي داراي سيتستم‌هاي ساده‌تري مي‌باشد، خود نيز زيرسيستمي از يك سيستم پيچيده‌تر مي‌باشد. يك سيستم با هدف خاص كه در آن تقسيم كار، ارتباطات و كنترل وجود داشته باشد را «سازمان» گويند.

ديدگاه سيستمي، به نقل از كتاب «روابط صنعتي» بررسي پديده‌ها از طريق در نظر گرفتن كل پديده است. منظور از كل، مجموعه‌اي است كه از به هم پيوستگي يكسري اجزاء كه كم و بيش با هم مرتبط هستند و كليت پديده را به وجود مي‌آورند مي‌باشد. به طوري كه مشهود است اين نحوه ديد، سنتز جديدي است از روش‌هاي قياسي و استقرايي، كه محاسن هر يك را داراست و فاقد عيوب هر دوي آن‌ها است. توضيح اينكه در منطق سه نوع حجت وجود دارد: قياس (Deduction)، استقراء (Induction) و تمثيل (Example). استقراء يعني قريه به قريه گشتن و در منطق از جزء به كل رسيدن است و قياس عكس آن.

از تعاريف فوق مي‌توان نتيجه گرفت كه براي شناخت سيستم‌ها در حالت كلي بايد عناصر تشكيل‌دهنده و روابط بين آن‌ها را شناخت. در ديدگاه سيستمي رابطه‌ي بين دو جزء يا دو عنصر رابطه‌ي علت و معلولي تنها نيست بلكه ممكن است عملي دو جانبه باشد. رابطه‌ي تعاملي بين عناصر سيستم علاوه بر علت و معلول ممكن است رابطه‌ي زماني، رابطه‌ي دو جانبه و رابطه‌ي بازخوردي هم باشد. اصولاً بين عناصر سيستم بايد تناسبي برقرار باشد.

قيمت فايل فقط 6,600 تومان

خريد


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.