پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟

دانلود پاورپوينت|دانلود پايان نامه|دانلود تحقيقات دانشگاهي|دانلود مقاله|دانلود پاورپوينت آماده درس شيوه ارائه

پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟

۲۲ بازديد

پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟


ديد كلي :
پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟ شامل 41 اسلايد است و براي دانشجويان روانشناسي كاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشي از متن اين پاورپوينت را براي شما آورده ايم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را مشاهده كنيد


پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟

پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟ شامل 41 اسلايد است و براي دانشجويان روانشناسي كاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشي از متن اين پاورپوينت را براي شما آورده ايم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را مشاهده كنيد و در صورت تمايل در ادامه مطلب آن را دانلود نماييد .

پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست ؟

مراقبه شايد در ابتدا سخت و بي‌فايده به نظر برسد، اما با شروع آن و مشاهده‌ي اثرات مثبتي كه بر ذهن و جسم دارد به انجام آن ترغيب مي‌شويد. براي شروع مي‌توانيد از روزي دو دقيقه شروع كنيد. همين مقدار كم، به مرور زمان به يك عادت دائمي و پايدار تبديل مي‌شود. شايد دو دقيقه مراقبه تأثير قابل توجهي نداشته باشد، اما اين كار را به يك عادت روزانه تبديل مي‌كند.

اما مراقبه چطور باعث آرامش جسمي و روحي ما مي‌شود؟ اين عادت چطور مي‌تواند بر ذهن و مغز ما تأثيرگذار باشد؟ ابتدا بايد به يك سؤال اصلي و مهم پاسخ دهيم:

مديتيشن يا مراقبه چيست؟

روش‌هاي متفاوتي براي مراقبه وجود دارد. دو شيوه از انجام مراقبه كه معمولا مورد توجه تحقيقات علمي قرار مي‌گيرد؛ يكي توجه متمركز يا مديتيشن تمركزي و ديگري مراقبه‌ ي نظارت باز است.

مراقبه ي تمركزي زماني است كه شما روي يك چيز خاص تمركز مي‌كنيد، مثلا روي نفس كشيدن، يكي از احساسات دروني‌تان يا حتي يك شي بيروني.

نكته‌ي اصلي در اين نوع مراقبه اين است كه شما بايد كاملا روي يك چيز تمركز داشته باشيد و اگر توجه‌تان منحرف شد، دوباره تمركز كنيد.

در نوع دوم مراقبه يعني مراقبه ي نظارت باز، شما بر تمام چيزهايي تمركز مي‌كنيد كه اطراف شما اتفاق مي‌افتد. در واقع بدون اينكه به چيزي واكنش نشان بدهيد، فقط ملاحظه و نظارت مي‌كنيد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

مديتيشن يا مراقبه چيست ؟

در هنگام مراقبه، چه اتفاقي در مغز مي‌افتد؟

اما اين اتفاق چطور در مغز روي مي‌دهد؟

مراقبه چطور بر ما تأثير مي‌گذارد؟

شروع مراقبه

چهار نوع اصلي مراقبه

اثرات مثبت مراقبه

روش‌هايي براي انجام مراقبه در محيط كار


عنوان : مديتيشن يا مراقبه چيست؟

فرمت : پاورپوينت

حجم : 2.37 مگابايت

تعداد صفحات : 41

پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

پاورپوينت مديتيشن يا مراقبه چيست؟

پرداخت آنلاين و دانلود پاورپوينت مديتيشن و مراقبه چيست؟


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.