رابطه هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي

دانلود پاورپوينت|دانلود پايان نامه|دانلود تحقيقات دانشگاهي|دانلود مقاله|دانلود پاورپوينت آماده درس شيوه ارائه

رابطه هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي

۸۸۸ بازديد
پايان نامه بررسي رابطه هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي دانش آموز عادي و ممتاز دخترانه

پايان-نامه-بررسي-رابطه-هوش-هيجاني-بر-پيشرفت-تحصيلي-دانش-آموز-عادي-و-ممتاز-دخترانه

اين پايان نامه نگاهي دارد به پديده هوش كه بارزترين فعاليت قواي ذهني بشر است و قدرت سازگاري او با محيط را فراهم مي آورد. واژه هوش كيفيت پديده خاصي را كه داراي حالت انتزاعي بوده و قابل رويت نيست بيان مي كند.

دانلود فايل

 

پايان نامه بررسي رابطه هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي دانش آموز عادي و ممتاز دخترانه استان گيلان در سال 93- 92

چكيده:

اين پايان نامه نگاهي دارد به پديده هوش كه بارزترين فعاليت قواي ذهني بشر است و قدرت سازگاري او با محيط را فراهم مي آورد. واژه هوش كيفيت پديده خاصي را كه داراي حالت انتزاعي بوده و قابل رويت نيست بيان مي كند. به عبارت ديگر هوش واژه اي است كه براي نشان دادن يك متغير غير حسي كه تنها از طريق خواص آن قابل تفسير است به كار مي رود. (گلمن ، 1995)
نظريه هاي مختلفي درباره هوش ارائه شده است كه در يك تقسيم بندي كلي به كار مي رود و به طور كلي به چهار نظريه روان سنجي ، عصبي ، زيستي ، نظريه رشدي و پردازش اطلاعات تقسيم مي شوند.
در واقع اين پژوهش كه با عنوان بررسي رابطه هوش هيجاني بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ممتاز و عادي طرح گرديد داراي يك متغير مستقل (نمرات هوش هيجاني) و متغير وابسته (پيشرفت تحصيلي) و متغير تعديل كننده (جنسيت) است در ابتداي پژوهش مقدمه اي بر مسئله مورد مطالعه ارائه شده است و سپس در مورد متغيرها و فرضيه هاي اصلي و فرعي پژوهش و پيشينه نظري آن به طور مفصل بحث شده است. 
اهداف تحقيق عبارت اند از:‌
1- اهداف اصلي تحقيق:
هدف اصلي پژوهش تعيين رابطه بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه مدرسه عادي و تيزهوش استان گيلان است.
2- اهداف فرعي تحقيق:
- بررسي رابطه بين هوش هيجاني دانش آموزان تيزهوش و عادي.
- بررسي رابطه بين هوش هيجاني دانش آموزان تيزهوش و پيشرفت تحصيلي.
- بررسي رابطه بين هوش هيجاني دانش آموزان عادي و پيشرفت تحصيلي.
در قسمت بعدي روش اجراي تحقيق مورد بحث واقع شده است. بدين صورت كه (پژوهش از نوع مطالعات همبستگي بوده و براي آزمون رابطه بين متغيرها يك جامعه آماري كليه دانش آموزان دختر مدارس آزادي و تيزهوش استان گيلان است) كه مدرسه آزادي شامل تعداد 440 دانش آموز و از اين تعداد 80 نفر به عنوان نمونه و همچنين مدرسه تيزهوش شامل 220 دانش آموز و از اين تعداد هم 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است.
به عبارتي مي توان گفت تعداد 160 نفر دانش آموز از طريق نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي مورد مطالعه در پژوهش تحت آزمون آماري قرار گرفته اند و ابزار اندازه گيري تحقيق هم پرسشنامه محقق ساخته اي است مشتمل بر 90 سوال و 15 خرده مقياس ، كه اين پرسشنامه به نام پرسشنامه هوش هيجاني بار - ان نام گذاري شده است. ....

فهرست مطالعه:
چكيده    
فصل اول: (مقدمه)
مقدمه        
بيان مسأله  
اهميت و ضرورت تحقيق  
بيان متغير      
تعريف مفهومي واژه ها      
تعريف عملياتي واژه ها       
فصل دوم: (ادبيات تحقيق)   
مقدمه 
تاريخچه هوش  
تعريف هوش   
ديدگاه هاي نظري در مورد هوش هيجاني  
ديدگاه بلاك هوش هيجاني  
ديدگاه ماير و سالووي  
ديدگاه استرنبرگ و گاردنر         
ديدگاه ثرندايك     
ديدگاه گلمن 
مهارت هاي شناختي هوش هيجاني  
مهارت هاي رفتاري هوش هيجاني 
مباني بنيادي مفهوم هوش هيجاني   
مدل هوش هيجاني روون بار- آن                                                                           
انواع هوش از نظر گاردنر   
هوش از نظر ترستون  
هوش از نظر گلمن    
هيجان چيست        
نقش برتري جانبي نميكره ها در هيجان          
ويژگي هاي هوش هيجاني در مردان و زنان       
تأثير ژنتيك در هوش هيجاني        
تأثير محيط در هوش هيجاني           
انگيزش پيشرفت            
پيشرفت تحصيلي و عوامل مؤثر بر آن كدام است  
از جمله عوامل موفقيت در تحصيل كدامند 
تكنيك هاي ايجاد انگيزش تحصيلي در دانش آموزان 
آزمون هاي پيشرفت تحصيلي    
هدف هاي كاربردي آزمون هاي پيشرفت تحصيلي 
انواع آزمون هاي پيشرفت نحصيلي 
پيشينه تحقيق         
تحقيقات انجام شده در داخل كشور  
تحقيقات انجام شده در خارج از كشور     
فصل سوم: (روش اجراي تحقيق)    
مقدمه                      
روش تحقيق       
جامعه آماري        
نمونه روش نمونه گيري  
روش آماري                              
ابزار جمع آوري اطلاعات   
روش اجرا و نمره گذاري آزمون هوش هيجاني بار - آن   
روش تجزيه و تحليل اطلاعات  
فصل چهارم: (يافته هاي تحقيق)    
مقدمه   
فصل پنجم: (بحث و نتيجه گيري)  
مقدمه       
پيشنهادات 
محدوديت ها       
ضمايم      
منابع           

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.