پاورپوينت انواع استراتژي و استراتژي در عمل

دانلود پاورپوينت|دانلود پايان نامه|دانلود تحقيقات دانشگاهي|دانلود مقاله|دانلود پاورپوينت آماده درس شيوه ارائه

پاورپوينت انواع استراتژي و استراتژي در عمل

۸ بازديد

پاورپوينت انواع استراتژي و استراتژي در عمل

پاورپوينت انواع استراتژي و استراتژي در عمل،دسته: مديريت 
بازديد: 1 بار 
فرمت فايل: pptx 
حجم فايل: 408 كيلوبايت 
تعداد صفحات فايل: 92 

اين پاورپوينت در مورد انواع استراتژي و استراتژي در عمل در 92 اسلايد كامل با افكت مناسب و شامل انواع استراتژي و استراتژي در عمل،استراتژي در عمل،تعاريف استراتژي،استراتژيهاي يكپارچه‌ساز،استراتژي تنوع‌گرايي همگون ،انواع استراتژي،استراتژي تنوع‌گرايي افقي ،استراتژيهاي تدافعي،استراتژي مشاركت،استراتژي كاهش،استراتژي واگذاري،فرآيند مديريت استراتژيك،الگوي ج

قيمت فايل فقط 8,000 تومان

خريد

اين پاورپوينت در مورد انواع استراتژي و استراتژي در عمل در 92 اسلايد كامل با افكت مناسب و شامل:  انواع استراتژي و استراتژي در عمل،استراتژي در عمل،تعاريف استراتژي،استراتژيهاي يكپارچه‌ساز،استراتژي تنوع‌گرايي همگون ،انواع استراتژي،استراتژي تنوع‌گرايي افقي ،استراتژيهاي تدافعي،استراتژي مشاركت،استراتژي كاهش،استراتژي واگذاري،فرآيند مديريت استراتژيك،الگوي جامع مديريت استراتژيك ، و...ومنابع مي باشد

قسمتي از متن:

بيش از 90 درصد از استراتژي ها با شكست مواجه مي شوند و از دستيابي به اهداف اساسي خود باز مي مانند (1). در بسياري از موارد علت اين امر ضعيف بودن استراتژي و ايده هاي نهفته در آن نيست. استراتژي هاي ارزشمند بي شماري در مرحله پياده سازي با مشكل و شكست روبــــــرو مي شوند. اصولاً چالشهاي اساسي مديريت استراتژيك بيش از مرحله تدوين در اجراي استراتژي ها نهفته است. اجراي استراتژي مرحله تبديل حرف به عمل است و اين امر به لحاظ گستردگي ابعاد كار و تعدد عوامل بازدارنده، از پيچيده ترين و ارزشمندترين قابليتهاي سازماني به شمار مي آيد. در فقدان چنين مهارتي، فرآيندهاي متنوع و جذاب برنامه ريزي استراتژيك در حد يك بازي فكري تنزل خواهد يافت، چرا كه استراتژي بدون پياده شدن قادر به تغيير وضع سازمان نيست.

براي توضيح چرايي شكست استـــراتژي ها، مطالعات زيادي انجام گرفته و علل متعددي نيز براي آن ذكر شده است. از ديدگاه سيستمي يك دليل اصلي براي اين مسئله شكاف بين لايه استراتژيك و لايه عملياتي در سازمانهاست (2). در اثر اين شكاف اقدامات عملي و تصميم گيريهاي روزمره از جهت گيري استراتژيك سازمان منفك شده و در مسير متفاوتي (و بعضاً متضادي) جريان مي يابد (نمودار 1).

مقاله چگونه استراتژي را در عمل پياده كنيم

 

استـــراتژي توان خود را از هماهنگي و هم افزايي فعـــــاليتها و منابع در راستاي چشم انداز مي ستاند و استقلال لايه عملياتي از لايه استراتژي نه تنها مانع پياده سازي استراتژي مي گردد، بلكه فعاليتها و برنامه هاي سازمان را نيز از همسويي و هم افزايي محروم مي كند.

جاي تعجب است كه باوجود اين، تلاشهاي فكري و علمي تا امروز، بيشتر به ارائه متدولوژي ها و ابزار تدوين استراتژي متوجه بوده است تا پياده سازي آن. در كتابهاي آكادميك مديريت استراتژيك در فصلهاي مربوط به پياده سازي استـراتژي عموماً به توصيه هايي در اين خصوص بسنده شده است (براي مثال به كتابهاي مديريت استراتژيك FRED DAVID، PEARCE ROBINSON وTHOMPSON رجوع شود). از سوي ديگر، هيچيك از الگوهاي معدودي كه براي اين زمينه توصيه مي شود، پوشش كاملي برروي موضوعهاي مرتبط با پياده سازي استراتژي ارائه نمي كنند.

رشته آكادميك ديگري كه در اين زمينه كمك كننده به شمار مي آيد راهبري(LEADERSHIP) سازماني است كه هر چند اصول والگوهاي آن در پياده سازي استراتژي مفيد و موثر تلقي مي شود وليكن هيچكدام به تنهايي قادر به پاسخگويي كامل به مسائل ظريف حركتهاي استراتژيك نيستند. اين شرايط براي سياستهاي سازماني و تبديل آن به عمل نيز صادق اس

 استراتژي عبارت است از: هنر خلق جايگاه برتر براي يك شركت. (ماركيدز)
استراتژي امري است  مربوط به جايگاه سازمان در ميدان‌هاي رقابتي (گروه مشاورين بوستون)
استراتژي يك برنامه نيست، بلكه يك طرز نگرش است كه اساس آن را تشخيص فرصت‌هاي اساسي و دستيابي به منافع نهفته در اين فرصت‌ها تشكيل مي‌دهد. (گري هامل)
nاستراتژي تعيين كننده مسير حركت آتي سازمان ها است و مشخص مي كند چه محصولي در كدام بازار ها عرضه شود و چگونه ؟
nبه عبارت ديگر استراتژي تعيين مي كند كه:
n1- چه؟( اهدافي بايد محقق شود؟)
n2- كجا؟(روي كدام صنايع و بازار- محصول ها بايد تمركز كرد؟)
n3- چگونه؟(مزيت هاي رقابتي مورد نياز ،نحوه تخصيص منابع،...)
üبيش از ۹۰ درصد از استراتژي ها باشكست مواجه مي شوند و ازدستيابي به اهداف اساسي خود بازمي مانند
üبيش از 70 درصد علت شكست استراتژي ها در مرحله پياده سازي آنها نهفته است.
üدو دليل عمده براي اين مشكل اساسي وجود دارد:
1.اول اينكه سازمانهامعمولاً با قابليتهاي مديريتي اداره مي شوند . حال آنكه پياده سازي استراتژي بيش از آنكه نيازمند مديريت باشد نيازمندراهبري است.
2.دليل دوم اين امرشكافي است كه بين لايه استراتژيك (راهبري) و لايه عملياتي (مديريتي) سازمانهاوجود دارد .

قيمت فايل فقط 8,000 تومان

خريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.