بررسي نقش اقتصاد مقاومتي در زمان پسا تحريم

دانلود پاورپوينت|دانلود پايان نامه|دانلود تحقيقات دانشگاهي|دانلود مقاله|دانلود پاورپوينت آماده درس شيوه ارائه

بررسي نقش اقتصاد مقاومتي در زمان پسا تحريم

۷ بازديد

بررسي-نقش-اقتصاد-مقاومتي-در-زمان-پسا-تحريم

بررسي نقش اقتصاد مقاومتي در زمان پسا تحريم

فرمت فايل دانلودي: .doc
فرمت فايل اصلي: doc
تعداد صفحات: 19
حجم فايل: 336
قيمت: : 10000 تومان

بخشي از متن:
چكيده:
اين روز ها فضاي رسانه اي كشور بيشتر معطوف به اخبار، تجزيه و تحليل و ارائه راهبردهاي سياسي- اقتصادي در خصوص انتشار بيانيه سوئيس و آينده توافقات احتمالي بوده و به دستاوردها و تعهدات كشور در توافق احتمالي و ميزان توازن امتيازدهي- امتياز گيري مي پردازند. در اين ميان كارگزاران دولتي و بطور ويژه تيم رسانه اي دولت محترم در تلاش است تا توافقات احتمالي آينده را به شعارهاي انتخاباتي رئيس محترم جمهور در خصوص چرخيدن سانتريفيوژها همراه با چرخ زندگي مردم گره زده و  به افكار عمومي جامعه چنين القاء نمايد كه اين موضوع يك دستاورد ويژه و خاص دولت يازدهم بوده و در فضاي بعد از توافقات هسته اي، چرخ زندگي مردم خواهد چرخيد و در اين موضوع دولت به شعارهاي خود جامه عمل پوشانده است. 
اما بايد ديد كه بعد از توافقات احتمالي و با فرض برداشته شدن يكباره تحريم ها، اقتصاد كشور در چه شرايطي و در چه كنش و واكنشي از فضاي اقتصاد بين الملل قرار گرفته و با چه خواسته و نيازي وارد آن خواهد شد. اقتصادي كه ديگر  به محرك ها و سياست هاي داخلي حساسيت ويژه اي نداشته و منتظر يك تحريك خارجي نشسته است تا بتوان از ركود خارج شده و در مسير رونق و رشد قرار گيرد. 
 در اين مقاله به بررسي نقش اقتصاد مقاومتي پسا تحريم مي پردازيم كه بر مبناي اقتصاد مقاومتي در شرايط بعد از تحريم مي بايست با «تغيير سياست به مقتضاي زمان» واردات محصول نهايي كه در دوران تحريم توانسته ايم آن را توليد نماييم را متوقف نموده (اجازه واردات ندهيم) و فقط به تكنولوژي هاي برتر كه كمبود آن در داخل وجود دارد اجازه ورود بدهيم تا بدين ترتيب از دستاوردهاي دوران تحريم بيشترين بهره وري را داشته باشيم.
كليد واژه: تحريم هاي اقتصادي، اقتصاد مقاومتي، پسا تحريم 

فهرست مطالب:
چكيده
1. مقدمه 
2. مباني نظري 
جايگاه اقتصاد مقاومتي در دوران پسا تحريم
1- نكات مثبت
2- نكات منفي
محورهاي مهم برنامه اقتصادي پساتحريم
نقش اقتصاد مقاومتي در پسا تحريم
اقتصاد مقاومتي چراغ پساتحريم
3. نتيجه گيري  
منابع

دانلود فايلپرداخت با كليه كارتهاي عضو شتاب امكان پذير است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.